هنر در قبرس

قبرس هزاران سال است که در ادبیات اروپا حضور داشته است، از آثار غزل سرایان آیونی گرفته تا خاطرات سفر مدرن مانند لیموهای تلخ لورنس دورل (1957). سنت های ادبی در خود جزیره قوی است. خوانندگان ترک قبرسی مانند آکار آکالین و نشه یاشین با تکیه بر سنت شفاهی، از فرم‌های کلاسیک - مانند تکرلمه (ریگمارول) و مانی (رباعی)- و بر اساس سبک‌های معاصر، مجموعه‌ای از آثار را توسعه داده‌اند که در زبان ترکی به خوبی شناخته شده است. اگرچه این آثار تا حد زیادی به زبان های دیگر ترجمه نشده است. شاعران یونانی معاصر قبرس تا حدودی بیشتر از این جزیره شناخته می شوند، زیرا شعرهای آنها به سایر زبان های اروپایی ترجمه شده اند. در این کشور چندین مجله ادبی منتشر می شود و مطبوعات کوچک هر سال صدها کتاب به زبان های یونانی و ترکی منتشر می کنند. شعر همچنین عنصر مهمی در جنبش رو به رشد «فرهنگ صلح» است که به دنبال ایجاد پیوندهای اجتماعی و فرهنگی در سراسر شکاف قومی جزیره است.

تعداد زیادی نقاش و مجسمه ساز در قبرس کار می کنند و دفتر خدمات فرهنگی مجموعه ایالتی از هنر مدرن قبرس را در نمایشگاه دائمی میزبانی می کند و از جشنواره بین المللی موسیقی و اجراهای تئاتر سالانه کیپریا حمایت مالی می کند. در روستای لمبا، در نزدیکی پافوس، کالج هنر قبرس دوره‌هایی را برای دانشجویان هنر در مقطع کارشناسی ارشد برگزار می‌کند. دولت، آهنگسازان جوان، نوازندگان و گروه های رقص محلی را تشویق می کند. هر دو جامعه ترک و یونانی قبرس دارای صنایع فیلم فعال هستند و فیلم های سینمایی قبرسی جوایز متعددی را در مسابقات بین المللی دریافت کرده اند. موسیقی کلاسیک و فولکلور از طرفداران زیادی در میان قبرسی‌ها در تمام سنین برخوردار است، و سنت‌های موسیقی محلی مربوط به جوامع یونانی و ترکی، همراه با سبک‌های بین‌المللی، به توسعه سبک‌های موسیقی محبوب بومی یونانی قبرس و قبرس ترک کمک کرده است.




Share this post:

Related posts:
Cost of Living in Nicosia, Cyprus: A Comprehensive Insight 2023

Nicosia, the capital city of Cyprus, offers a unique blend of historic charm and modern living. Being a key financial hub and the administrative center of Cyprus, it attracts people from all walks of life. But, how much does it...

Kuzey Kıbrıs'ın Adını Değiştirmesi: Jeopolitik Kimlikte Değişim

Yakın bir televizyon röportajında, Kuzey Kıbrıs'ın Kamu İşleri ve Ulaştırma Bakanı olan Ertan Ariçli önemli bir açıklama yaptı. Bu ülkenin hatalı bir biçimde "Federasyon" ile ilişkilendirilen kimliğine son vermeyi düşünüyor.